18 Ekim 2012 Perşembe

Kırıntı'da bir akşam yemeği..

                                                -Kırıntı-

Kırıntı menü kapağı
Bu gün bir arkadaşımla Bağdat Caddesi Kırıntı'ya gittim ve Kırıntı ile ilgili görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. İlk olarak Kırıntı'ya doğru giderken Kitchenette'in yanından dar ama yerden aydınlatmalı etrafı yeşilliklerle kaplı patikayı anımsatan bir yoldan geçtim. Yol küçük ve dar olmasına rağmen aydınlatmasındanmıdır yoksa etrafı yeşillik içinde olmasındanmıdır bilmem ama içimi açtı, huzur doldum sanki. Daha sonra güler yüzlü garsonlarla karşılaştım kaç kişi olucağımızı sorarak bizi uygun bir yere yönlendirdiler. Mekan sıcak, samimi, güzel insanlarla dolu bir mekan. İster aileyle ister kalabalık bir arkadaş grubuyla istersenizde benim yaptığım gibi samimi bir arkadaşı kapıp gidilebilecek bir yer. Sizin için gideceğiniz bir yerde ki sıcaklık, samimiyet ve güleryüz ne kadar önemlidir bilemem ama benim için yiyeceğim yemeğin lezzeti kadar önemli bir konu bu. Herneyse biz arkadaşımla oturduk Garson geldiği zaman ona ödevimden bahsettim ve bu konuda yetkili bir kişi ile görüşüp görüşemeyeceğimi sordum. O'da gayet ilgili davranarak Kırıntı'nın Halkla İlişkilerinden sorumlu biriyle görüşmesi gerektiğini hemen geleceğini söylerek yanımızdan ayrıldı. Kısa bir süre sonra beklenen kişi yani ; Kırıntı'nın Halkla İlişkilerinden sorumlu şuan ismini ne yazık ki hatırlayamadığım bir bayan geldi. Ona da Ödevimi anlattım mekanı fotoğraflamama izin veremeyeceğini ancak sorularıma seve seve cevap verebileceğini söyledi. Pek uzun sohbet etme fırsatı bulamasakta Kırıntı'nın en favori yemeğinin Burger oldugunu, dünya mutfağına hitap ettiğini ve yemekleri kalıplarına uygun olarak değilde kendilerindende birşeyler katarak hazırladıklarını öğrendim. İlgililere duyurulur :)

<-- İşte o meşhur Burger'ler .

Menüyü açtığımızda dikkatimizi çeken bir başka ilginç ve bence önemli şeyse şu oldu ; Menü'de yemeklerin tarihçesi, isimlerinin geldiği yer yada ufak ufak yemeklerle ilgili bilgiler bulunuyordu. İnsanlar birşeyleri yerken ne yediğinide bilmeli sonuçta değil mi :)  Bence küçük ama çok hoş bir ayrıntıyla menüyü zenginleştirmişler. Söylemeden edemeyeceğim, mesela balıklarla ilğili kısıma gelindiğinde hangi balık ne zaman yenmeli, ne zaman yenilmemeliyi anlatan bir tablo yapmışlar bunu da çok bilgilendirici ve yararlı buldum açıkçası.

Neyse, Menü'yü güzelce inceledikten sonra yemek isteğimiz şeylere karar verebilmiştik sonunda. Ben Chicken Fajita arkadaşımsa Chardonnay Soslu Cheddar Peynirli Tavuk yemeye karar verdi. Bilmeyenler için ; Chardonnay şarap yapımında kullanılan bir üzüm türüdür ve bu üzümden yapılan şaraplara ismini verir. Anladığım kadarıyla Chardonnay bu yemekte tavuğun sosunun içine az bir miktar konuluyor. Garsona siparişlerimizi verdikten sonra etrafı incelemeye başladık. Mekanın içinde gelen müşterilerin içlerinin rahat etmesi ve yemeğin yapılışını görebilmeleri açısından açık mutfak kullanılmıştı. Mutfagın üstündeki duvarda bu ayın burcu olan Terazi Burcu ve özellikleriyle ilgili minik minik notlar yazılıydı. Küçük bir ayrıntı olarak düşünülsede ortamı ısıttığını söylemeliyim. Döşemelerde bence biraz o 70 leri 80 leri yansıtan ışıklandırmalar kullanılmış yada en azından bana öyle geldi bilemiyorum. Bu arada bizim ymeklerimizde geldi :)

                                          
                                                Chardonnay Soslu Cheddar Peynirli Tavuk

 
                                                                       Chicken Fajita

Nefis görünüyorlar degil mi ? :) Bu kadar hoş detaydan ve bilgiden sonra üzülerek yemekle ilgili olumsuz bir eleştiri yapmak zorundayım. Fajita güzeldi ama diğer Soslu Tavuk'un sosu, kremasından mıdır yoksa başka bir şeydenmidir bilinmez biraz fazla süt tadı veriyordu ve kokusunu alınıyordu. Bazı insanlar için önemli bir konu sütün kokusunu veya tadını yemeklerin içinde bu şekilde almayı sevmeyenler olabilir bu yüzden söylemeden geçmek istemedim. Bir de yemeklerin yanında içecek olarak Kola sipariş ettiğimizde Garson şişe veya kutu kola olmadığını makinadan dolum yaptıklarını söyledi. Haliyle kolaların gazı kaçmıştı. Bunların dışında gayet güzel bir yemek oldu keyifle yemeğimizi yerken bu huzurlu mekanda güzelce sohbetler ettik. Gidip görmenizi ve zevkinize uygun güzel bir yemek yemenizi tavsiye ederim :)

                                                                                              Mekan Bilgileri

    Adres : Bağdat Cd. Kınayman Sit.
        No:345/A Erenköy/İstanbul

     Tel :  0216 356 64 68

     Web sitesi : http://www.kirinti.com.tr/








Benim şahsi yorumlarım bunlardı ama eğer bakmak isterseniz Kırıntı hakkında konuşulmuş forumun linki aşşağıda :
   
                                                                                                    Teşekkürler..









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder